Laadpalen
Laadpalen
Voor het installeren van een laadpaal bij u thuis bent u bij SG Solar aan het juiste adres! Voor elke elektrische auto kunnen wij een laadoplossing aanbieden. Mocht u interesse hebben in een complete laadoplossing met laadpas dan hebben wij een samenwerkingsverband met E-Flux. E-Flux is een onafhankelijke backoffice die kan gekoppeld kan worden met verschillende merken laadpalen.
Heeft interesse in de installatie van een laadpaal neemt u dan contact met ons voor een offerte door op de onderstaande knop te klikken
Elektrische auto’s
Hybride auto’s
Plug-in rijden zowel op fossiele brandstof als op elektriciteit. Een Hybride auto laad je veiligst op via een laadpaal. Middels een laadpaal wordt het ook om de laadkosten te verrekenen met de werkgever.
Alle Hybride auto’s laden op 3,7kW AC stroom. Wij adviseren daarom altijd een 1-fase 16A 3,7kW laadpaal te installeren. Dit type laadpaal past op iedere huisaansluiting in Nederland.
De gemiddelde accucapaciteit van een plug-in hybride is 9,5 kWh en met deze laadpaal zal de laadtijd gemiddeld op 3,5 uur uitkomen. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
Geschikt voor alle typen huisaansluitingen in Nederland |
---|
Laadpaal met 1- fase 16 Ampère 3,7 kW |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 3 – 4 uur |
Volkswagen e-Golf
De Volkswagen e-Golf kan maximaal (7,2 kW) over 2 fasen laden. Om het 7,2 kW aan maximaal vermogen te halen adviseren wij om energiemanagement toe te passen.
De Volkswagen e-Golf kan snelladen op 40 kW met de CCS aansluiting. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 3- fasen 16 Ampère 11 kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 5 – 6 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 5 – 6 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 5 – 6 uur |
Tesla X
De Tesla Model X kan op 3-fase 16,5 kW laden. Hierdoor is een snelle laadtijd bereikbaar, maar om overbelasting op de huisaansluiting te voorkomen is energiemanagement een noodzaak. Via een energiemeter of een slimme meter kan dit eenvoudig ingesteld worden.
De Tesla Model X kan alleen via een speciale CCS Tesla adapter snelladen! SG Solar kan deze adapter leveren. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 3- fasen 16 Ampère 22 kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 12 – 14 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 12 – 14 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 7 – 8 uur |
Tesla S
De Tesla Model S kan op 3-fasen 16,5kW laden. Hierdoor is een snelle laadtijd bereikbaar, maar om overbelasting op de huisaansluiting te voorkomen is energiemanagement een noodzaak. Via een energiemeter of een slimme meter kan dit eenvoudig ingesteld worden.
De Tesla Model S kan alleen via een speciale CCS Tesla adapter snelladen op 120kW! SG Solar kan deze adapter leveren. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 3- fasen 16 Ampère 22 kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 12 – 14 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 12 – 14 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 6 – 8 uur |
Tesla Model 3
De Tesla Model 3 is er in 2 varianten:
- Standard Range met 50kWh accucapaciteit en;
- Long Range Dual Motor Long Range Performance met 74kWh accucapaciteit.
Thuis laad je de Model 3 het snelst met 11kW (3x16A). De model 3 kan ook direct DC-laden op 120kW, hierdoor kan de model 3 binnen 40 naar 80% volladen.
Het voordeel van de Tesla Model 3 is de AC laadsnelheid op 3-fasen 16A. Hiervoor is het het beste dat u een 3x25A huisaansluiting in de meterkast en een energiemeter voor dynamic load balancing heeft.
De Tesla Model S kan alleen via een speciale CCS Tesla adapter snelladen op 120kW! SG Solar kan deze adapter leveren. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 3-fasen 16 Ampère 11kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 11 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 11 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 5 – 8 uur |
Renault Zoe
De Renault ZOE heeft een speciale Caméléon-lader waarmee je zeer snel op AC stroom kunt opladen. Dit is erg handig voor thuisladen of als je onderweg bent. AC-stroom is namelijk wat de meeste publieke laadpalen aan stroom afgeven.
De Renault ZOE kun je bij Fastned alleen snelladen met een AC kabel type 2. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 3-fasen 16 Ampère 11kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 6 – 7 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 6 – 7 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 4 – 5 uur |
Opel Ampera-e
De Opel Ampera-e heeft een forse accucapaciteit van maar liefst 60kWh! Hierdoor kan de Opel Amper-e op een AC-stroom laadpaal binnen 9 – 10 uur opladen.
Voor het optimaal opladen van de Opel Ampera-e adviseren wij energiemanagement zodat de auto op vol vermogen kan laden zonder dat er overbelasting ontstaat. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 9 – 11 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 9 – 11 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 5 – 7 uur |
Nissan Leaf e+
De Nissan Leaf-e+ kan maximaal 6,6kW laden over 1-fase. Met een forse accucapaciteit van 60kWh is de Nissan Leaf-e+ bij vol vermogen in 10 uur opgeladen. Om deze laadtijd te halen is van belang om 1 fase van je huisaansluiting vrij te houden of Dynamic Load Balancing toe te passen.
De Nissan Leaf e+ kan via een CHAdeMO aansluiting snelladen op maximaal 100kW. Het is hierbij niet aan te raden om meerdere keren per dag snel te laden. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 9 – 11 uur |
Nissan Leaf
De Nissan Leaf kan maximaal 6,6kW laden over 1-fase. Met een accucapaciteit van 40kWh is de Nissan Leaf bij vol vermogen in 7 uur opgeladen.
De Nissan Leaf kan via een CHAdeMO aansluiting snelladen op maximaal 50kW. Het is hierbij niet aan te raden om meerdere keren per dag snel te laden. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 6 – 7 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 6 – 7 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur |
Nissan e-NV200
De Nissan e-NV200 is elektrische werkbus met een accucapaciteit van 40kWh. Bij vol vermogen laden is de Nissan e-NV200 binnen 7 uur opgeladen. Wij adviseren energiemanagement toe te passen voor het optimaal opladen van de Nissan e-NV200
Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 6 – 7 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 6 – 7 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur |
Mercedes-Benz EQC
De Mercedes-Benz EQC heeft een forse accucapaciteit van 80kWh. Deze auto heeft de mogelijkheid om 80% van de accu vol te laden binnen 40 minuten aan een snellader.
Thuis kan de auto helaas maar op 1-fase laden waardoor de laadtijd thuis wat langzamer is. Wij adviseren energiemanagement toe te passen voor het optimaal opladen van de Mercedez-Benz EQC. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 9 – 10 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 9 – 10 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 12 – 14 uur |
Kia e-Niro
De Kia e-Niro kan op maximaal 31 Ampere over 1-fase laden. Daarom adviseren wij energiemanagement toe te passen voor het optimaal opladen van de Kia e-Niro.
De Kia -Niro kan met DC-stroom laden de accu 80% volladen binnen 45 minuten. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 10 – 12 uur |
Jaguar I-PACE
De Jaguar I-PACE heeft een forse accucapaciteit van 90kWh. Deze auto heeft de mogelijkheid om 80% van de accu vol te laden binnen 45 minuten aan een snellader.
Thuis kan de auto helaas maar op 1-fase laden waardoor de laadtijd thuis wat langzamer is. Wij adviseren energiemanagement toe te passen voor het optimaal opladen van de Jaguar I-PACE. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 10 – 12 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 10 – 12 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 14 – 16 uur |
Hyundai Kona
De Hyundai Kona kan thuis tussen de 10 – 11 uur, bij vol vermogen, opgeladen worden. Hiervoor is het noodzakelijk om energiemanagement toe te passen of één fase vrij te houden voor het opladen van de auto. De Hyundai Kona kan de accu met een snellader binnen 45 minuten tot 80% opladen.
Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 10 – 12 uur |
Hyundai IONIQ
De Hyundai IONIQ kan een DC-laadvermogen aan van 70kWh waardoor de accucapaciteit van 30,5kWh binnen 20 minuten volgeladen is.
Thuis kan de auto helaas maar op 6,6 kW vermogen laden en is de Hyundai IONIQ op AC-stroom tussen de 5 – 7 uur volgeladen. Wij adviseren energiemanagement toe te passen voor het optimaal opladen van de Hyundai IONIQ. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 4 – 6 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 4 – 6 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 5 – 6 uur |
BMW i3
De BMW i3 heeft een 3-fasen laadsysteem waardoor de BMW i3 drie keer sneller opgeladen kan worden aan AC-stroom laadpalen. De BMW i3 kan optioneel uitgerust worden met een 11kW boordlader waardoor deze op maximaal 11 AC-stroom kan opladen. Deze optie zorgt ervoor dat de laadtijd aan een AC-stroom laadpaal gehalveerd kan worden. Om deze laadtijd te halen is wel belangrijk dat de huisaansluiting dit aan kan.
De BMW i3 heeft een accucapciteit van 33,2 kWh en kan met een DC-stroom laadvermogen van 50 kW opgeladen zijn binnen 30 min. Wij adviseren energiemanagement toe te passen voor het optimaal opladen van de BMW i3. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1-fasen 32 Ampère 7,4kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 4,5 – 7 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 4,5 – 7 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 7 – 8 uur |
Audi e-tron
De Audi e-tron heeft een forse accucapciteit van 95kWh en heeft de mogelijkheid om aan een snellader van 150kW binnen 30 minuten 80% van de accu vol te laden. Thuis laad je Audi e-tron het snelst op met een vermogen van 11kW op 3 x 16 Ampère groepen (het liefst met een 3 x 25 Ampère huisaansluiting).
De Audi e-tron heeft een 3-fasen laadsysteem waardoor de AC-stroom laadsnelheid hoog is. Wij adviseren energiemanagement toe te passen voor het optimaal opladen van de Audi e-tron. Bekijk hieronder welke type laadpaal het beste bij je huisaansluiting past.
1 x 35 Ampère huisaansluiting | 1 x 40 Ampère huisaansluiting | 3 x 25 Ampère huisaansluiting |
---|---|---|
Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 1- fase 32 Ampère 7,4 kW | Laadpaal met 3-fasen 16 Ampère 11kW of 3-fasen 32 Ampère 22kW |
Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing | Met Dynamic Load Balancing |
Laadtijd ligt ongeveer tussen de 12 – 14 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 12 – 14 uur | Laadtijd ligt ongeveer tussen de 8 – 10 uur |